Jelle van NUOVO: " De les die ik hieruit heb geleerd, is dat het belangrijk is om je doelgroep te betrekken bij je idee."

vacature bedrijfsbureau

Bij NUOVO Scholen staat verbinding centraal. Daarom lees je in elke editie van NUOVO Nieuws interviews met jouw -indirecte- collega’s. Vandaag gaan we in gesprek met Jelle Huitema, die al vier jaar werkt als applicatiebeheerder Magister en Podium bij NUOVO Scholen. Je kunt Jelle tegenkomen op de afdeling (onderwijs)applicaties van het bedrijfsbureau, maar hij is ook vaak te vinden op scholen. Jelle: “Iets kunnen betekenen voor leerlingen en maatschappelijke impact maken vind ik belangrijk”

Waarom heb je ervoor gekozen om bij NUOVO je carrière in de ICT te kickstarten?

Jelle: “Dat is een leuk verhaal. Ik heb mijn middelbareschooltijd namelijk afgerond op het OLZ. Toen ik klaar was met mijn Vwo-opleiding, wilde ik graag een tussenjaar nemen omdat ik nog niet zo goed wist wat ik wilde studeren. Het OLZ heeft me gevraagd of ik, in mijn tussenjaar, op school wilde komen werken. Dat heb ik toen gedaan en dat is me uitstekend bevallen. Ook toen ik, na mijn tussenjaar, begon aan de studie bedrijfskunde in Nijmegen, heb ik mijn bijbaantje bij het OLZ aangehouden. Na het afronden van mijn studie ben ik bij NUOVO terecht gekomen. Waarom ik heb gekozen voor het onderwijs? Mijn moeder werkt als docent en het onderwijs is me van jongs af aan meegegeven. Ik vind het leuk dat je in het onderwijs echt iets kunt betekenen voor leerlingen en maatschappelijke impact maakt. Dat is voor mij belangrijk in mijn werk.”

Welke ervaring in je werk is je altijd bijgebleven?

“Een ervaring die mij altijd is bijgebleven, is toen ik betrokken was bij een bepaald ICT-project dat werd ontwikkeld voor leerlingen. In dit project werd de behoefte van leerlingen niet of nauwelijks gecheckt, dus stelde ik voor om eens met de leerlingen in gesprek te gaan. Dit leverde fantastische inzichten op. De leerlingen waren eerlijk, praktisch en direct. De les die ik hieruit heb geleerd, is dat het belangrijk is om je doelgroep te betrekken bij je idee. Klinkt misschien heel vanzelfsprekend, maar ik denk dat dit nog te vaak vergeten wordt. Dus hoeveel haast er ook in een bepaald project zit: check altijd bij je eindgebruikers of het aanbod aansluit of niet.”

Wat boeit je het meest in je vak?

“Ik vind het boeiend dat ik echt iets kan ontwikkelen en bouwen en vervolgens kan checken of iets werkt of niet. Daar krijg ik energie van. Een concreet voorbeeld zijn de narrowcasting borden (digitale informatieborden) die op verschillende scholen hangen. Je merkt dat het impact heeft en dat leerlingen de digitale borden zien. Ze bezoeken websites die op de borden vermeld staan, stellen vragen en geven zelfs feedback. Zo hebben we bijvoorbeeld van verschillende leerlingen teruggekregen dat ze de tijden misten in de roostervermelding op deze borden. Best een cruciaal punt natuurlijk. Deze feedback konden wij, als ICT-afdeling, weer direct verwerken om de informatievoorziening op school te verbeteren. In mijn werk zie ik dus vaak direct resultaat. Dat vind ik tof.”

Bekijk ook eens

Academie Tien zoekt docent junioren (groep 7/8)

ACADEMIE TIEN

Academie Tien zoekt senior conrector

ACADEMIE TIEN

Stagiair (betaal - solliciteer na overleg)

Ithaka zoekt een vrolijke docent NT2 voor internationale schakelklassen

Internationale Schakelklassen

docent Frans of Spaans

NXT Maarsbergen